09 януари, 2024

Пет причини защо трябва да помогнем на Никола Цолов

Старите хора казват, че гръм рядко удря два пъти на едно място. В спорта, и по-специално, в автомобилните спортове, които са изключително трудни и скъпи за практикуване, тази максима е особено вярна. Но животът затова е интересен, защото постоянно ни опровергава. Близо петнадесет години след историческото постижение на покойния Тодор Славов и неговия навигатор Добромир Филипов, българският автомобилен спорт отново има шанс да се покаже пред света.

Още когато стартирах RacingTalk Podcast, в началото на 2023-та година, исках да ми гостува Никола Цолов. Никола, който по това време бе едва на шестнадесет години, тъкмо бе дебютирал във Формула 3 – автомобилен шампионат, който се провежда на една и съща писта, по едно и също време с най-престижното моторспорт събитие в света Формула 1.

Никола спечели убедително испанската Формула 4 през сезон 2022, а през изминалия сезон успя да се възстанови от трудното начало във F3, взимайки първите си точки на легендарната писта "Спа" в Белгия. В края на сезона бе по-бърз от по-опитните си съотборници, доказвайки още веднъж на всички своя потенциал.

Време е българската автомобилна общност – фенове, медии, легенди, рекламодатели да се обединят и да подкрепят най-големия роден автомобилен талант, давайки му шанс да се бори за мечтата си – да бъде първият българин във Формула 1.

В момента тече кампания за набиране на средства, които имат за цел да подпомогне участията на Никола във втория му сезон във Формула 3. Възможността да разполага с по-голям бюджет ще му помогне да прогресира повече и да получи поне малка част от удобствата, на които разчитат неговите конкуренти. А тези удобства определено оказват своето влияние за представянето на пистата.

Ето моите пет причини защо българската автомобилна общност трябва да застане зад Никола Цолов.

1. Фернандо Алонсо повярва в него – защо ние да не можем?

Най-голямото признание, което може да получи млад талант е легендарен пилот и двукратен световен шампион във Формула 1, като Фернандо Алонсо, да му стане ментор. Нещо повече, Никола е първият „клиент“ на мениджърската агенция на Алонсо – А14 мениджмънт. До момента, Алонсо е основният двигател на това Цолов да премине от картинг състезанията при едноместните болиди, а след триумфа в испанската Формула 4 да се насочи директно към Формула 3. Надали има по-голяма референция от това за таланта, който притежава Никола.

2. Реклама за България и българския бизнес на най-високо ниво

Участието на български пилот в толкова престижен шампионат, стъпка преди Формула 1, може да бъде изключително добра реклама за държавата и българския бизнес. Състезанията от Формула 3 се излъчват по много международни телевизии, в много държави, по интернет и стрийминг платформи – милиони зрители ще наблюдават рекламодателите по болида на Никола, още повече, че той ще бъде сред лидерите в отделните кръгове. Убеден съм в това.

3. Референдум – има ли фенове на автомобилните спортове?

Всички казваме, че сме фенове на автомобилните спортове. Всички гледаме WRC, Формула 1, MotoGP. Плащаме стотици левове за стриймове, да посещаваме кръгове от гореспоменатите шампионати. Ако наистина сме толкова много и готови да харчим пари за нашата страст – защо да не отделим 10, 20, 50 или 100 лева, за да помогнем на нашето момче да стигне до света на най-големите? Добрата новина е, че вече е събрана повече от половината сума – остава по-малката част. Нека покажем, че сме много и можем да сме заедно в подкрепата си към Никола.

4. Спонсорите ще видят нашата активност

Един от основните проблеми в българския автомобилен спорт е хроничната липса на средства и рекламодатели. Обединението около Никола и успеха на кампанията за събиране на средства за неговите участия през сезон 2024, ясно ще покажат и на рекламодателите, че има защо да инвестират средства за реклама в автомобилизъм. Спомняте ли си чешките рали фенове, които в зимата на 2004-та година започнаха кампания за събиране на средства за участието на Роман Креста в рали „Монте Карло“. Впечатлени от активността на зрителите, ръководството на заводския отбор на Форд в Световния рали шампионат поканиха Креста за фирмен пилот за целия сезон 2005.

5. Никола – добрият пример

Никола Цолов има потенциал да се превърне не само в национална, но и в глобална моторспорт звезда. Едва на 17 години, Цолов е част от т.нар. „Поколение Z”. Общуването с тях не винаги е лесно, а още повече да ги убедиш в правилните ценности, които да ги водят в живота. Никола говори на техния език и може да бъде много по-ценен посланик на мисията за безопасносно движение по пътищата от всеки закоравял експерт, който посещава училищата и предизвиква единствено отегчение сред младежите. Инвестицията в Никола е инвестиция в личност, която може да показва правия път.

Преди срещата ми с него, много се притеснявах дали образът за него, който си бях създал от телевизионните му участия е се припокрива с реалността.  След учасието му в RacingTalk Podcast мога да кажа едно – не се разочаровах. Никола е възпитан, концентриран и напълно готов за това, което го чака. За своите седемнадесет години, той е изключителен професионалист. Посветил е цялото си детство и живот на това да постигне мечтата си. А неговата мечта не е само лична, тя е мечта на всеки автомобилен фен у нас – да види български пилот в най-престижния моторспорт шампионат в света. Нека му покажем, че не е сам в това и да му помогнем.

Линк към кампанията за събиране на бюджет за сезон 2024 - ТУК